سزمین ورزش

این وبلاگ شاخه رسمی ب ای ها است در مورد ورزش فعالیت می کند

سزمین ورزش

این وبلاگ شاخه رسمی ب ای ها است در مورد ورزش فعالیت می کند

مبتکر کارت های زرد و قرمز



کن آستون در سال 1919 در شهر کولچستر انگلستان به دنیا آمد و در سال 1935 نیز از دانشگاه سنت لوک شهر اکستر در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد. 
 او در سال 1936 به جرگه داوران پیوست و در مسابقات فوتبال فصل (1949-50) لیگ انگلیس داور کنار بود و بالاخره در سال های بعد داور وسط شد. 
 در طول جنگ جهانی دوم به دلیل آسیب دیدگی قوزک پا از نیروی هوایی سلطنتی کنار گذاشته شد و قبل از اینکه در مقام سرهنگ دومی به ارتش بریتانیای هندوستان ملحق شود و در جنگ شانگی خدمت کند، به توپخانه سلطنتی منتقل شد. 
 پس از بازگشت از خدمت سربازی در سال 1946، اولین داور لیگ انگلیس شد و با پیراهن مشکی با نوار سفید که لباس استاندارد داوری به طراحی خودش بود، ظاهر شد. 
 سال 1953، معلم مدرسه نیوبری پارک بود. سال 1960 داور مسابقات نهایی جام ملتهای اروپا شد و بهترین و مشهورترین داوری را در جام جهانی 1962 بین دو تیم شیلی و ایتالیا که به نام "نبرد سانتیگو" معروف بود، انجام داد.  

ادامه مطلب یادت نره

 پس از آن در سال 1962 به دلیل آسیب دیدگی تاندون آشیل پایش، مسابقه ای را داوری نکرد، اما هشت سال عضو کمیته داوری فیفا بود و چهار سال (1966-70) مسوولیت این کمیته را به عهده داشت. 
 در جام های جهانی 1966، 1970 و 1974 جزء داوران مسابقات بود. 
 در جام جهانی 1966 پس از حوادثی که در دیدار تیمهای انگلستان و آرژانتین رخ داد و تمرد بازیکنان خاطی برای ترک میدان را دید، فکر کرد که باید راه حل بهتری برای اخطار به بازیکنان خاطی وجود داشته باشد. 
 در مسیر خانه و زمانی که پشت چراغ راهنما توقف کرده بود، به چراغ های سبز، زرد و قرمز توجه کرد و اینجا بود که فکری در ذهنش جرقه زد. چراغ زرد برای احتیاط، چراغ قرمز برای توقف. 
 این دو رنگ می تواند در موقعیت مشابه در زمین مسابقه استفاده شود و به مشکل زبان در مسابقات پایان دهد و این بود که کارت زرد و قرمز خلق شد. 
 کارت زرد برای اخطار و کارت قرمز برای اخراج بازیکن از زمین مسابقه، اولین مرتبه در مسابقات نهایی جام جهانی مکزیک 1970 استفاده شد. 
 همچنین سال 1966 طرح داور چهارم را ارائه کرد. پرچم داور خط نگهدار و پرچم سه گوش کنار زمین، لباس داوری و تاکید شدید بر استاندارد بودن توپ بر اساس قوانین مسابقه نیز از طرحهای او بود. 
 در سال 1974 نیز تابلوی اعلام بازیکن ذخیره را ارائه کرد. بنا بر این با وجود این تابلو، بازیکن حاضر در زمین خواهد دید که چه کسی به جای او به میدان خواهد رفت. 
 همچنین تشکیل کلاس های آموزشی و برگزاری سمینارها برای داوران و مربیان از ابتکارات کن آستون بود و در سال 2001 فوت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد